Mela

Painsomnia
Människor med kroniska värksjukdomar behöver ofta vila kroppen lite mer än " normalt".. Men många gånger har vi det värst på nätterna !

Vi får " betala" för det vi gjort på dagen , och medicinerna tar inte bort topparna av smärtan som vi får slåss med.
Och vad händer när smärtan är så jävlig att man inte funkar , ja, inte funkar sömnen iaf .. 
Fast vi behöver sömnen så otroligt mycket, så får vi bara lite eller ingen alls ..

Min kropp motarbetar allt nu.
Jag har ramlat idag, för benen inte orkade bära mig. Jag går med en kroniskhuvudvärk som nu dragit sig ner i nacke och axlar.
Mitt bäcken " knastrar " så får jag rör mig, och när det gör det går det som en stöt från underliv hela vägen upp i ryggen.. 
Har svårt att kissa.. Jag behöver kissa, men det går inte !

Jag ligger mest hela tiden.

Korta svängar med hundarna bara ifall jag ramlar igen och sen pga att det gör helt enkelt för ont ! Det gör svin ont rent ut sagt ..

Hjärnan går på högvarv när man ligger och försöker sova ... Alldeles för många tankar som spökar runt och gör att man mår sämre .. 
Grattis Mela , ångest kallas det.. 

Man plöjer serie efter serie.
Räknar sprickor i taket.

Jag gråter . 
Jag är arg.
Jag går igång på alla cylindrar på dom här hemma om dom säger något jag inte tycker passar MIG.
Men det är egentligen inte jag.
Det är den utmattade Mela.. Och hon är ingen bra människa alls ..


(null)

#1 - Anonym

Hej Mela
Kika på ICI-metoden!
Undrar du över något så ring mig.
Läste en ny mer nykter beskrivning av din hälsa och den överensstämmer med min, kanske på pricken till 85%.
Jag började med ICI-METODEN i början av juni-18 och har inte tagit en något smärtstillande sedan dess..
Visst jag är inte smärtfri men den värken står jag ut med. Jag mår så bra.
Mela ring mig 0704-86 35 50
Vill du inte det så finns det en enda läkare i Malmö Dr Lars-Erik Bödden på Öresundsläkarna, som använder ICI-metoden. Han lär även vara verksam på ortopeden i Malmö.
Roligt att läsa att du lever, på riktigt nu, och att det verkar som om att du "hittat hem" till slut! Ungar och hundar... Underbart! Linn i Ystad