Mela

TalPedagog
Har som vissa nu vet träffat en talpedagog för mina stackars stämband.
Hon gick igenom mina bilder, lite tidigare saker från journalen och sen gick vi igenom övningar som jag ska göra som då ska få mina stämband att slappna av lite.
För just nu är mina stämband som fiolsträngar, och väldigt ärrade vilket man kunde se på bilderna från röntgen. 
Så får att jag inte ska få KRONISK stämbandsförlamning måste jag nu ligga i hårdträning på avslappningsövningarna. Sen ett plus om jag inte skriker, eller viskar heller för just detta sliter väldigt mycket på dom.. ( Så nu vet ni varför jag inte skäller på er längre )
Jag är mycket bättre iaf, fått tillbaka mycket av rösten men den svajjar lite, särskilt när jag varit på jobbet hela dagen, och då känner tom jag nu efterbesöket med pedagogen hur spänt det blir i halsen och enda ner i bröstkorgen.

En remiss är även skickad till lungmottagningen så jag fär träffa nån som återigen går igenom mina astmamediciner för hon tyckte inte riktigt medicineringen va okej, den är ju väldigt hög, vilket jag iof behöver i perioder.

Jag hoppas alla ni mår okej och ni alla slipper influensa och allt va det e för tjaffs som går.
Spännande månader januari och februari.. Nooot !