Mela

Sova eller inte sova ..
Sovit oroligt, om jag ens har sovit, men jag tror det.
Bytte sida i sängen, öppnade fönstret, bytte kuddar, låg nere vid fotändan, jag jag har nog hållt på halva natten med att försöka hitta nån form av bra ställning som inte gjorde ont.
Från 05 låg jag sedan och bara stirrade i taket, höll nästan på att somna men självklart skrek min lilla blåsa att nu va det fan dags att gå upp och kissa..

Vid 08 va jag ute och gick med hundarna.
Det va kallt !
Hade kommit lite snö i natt som nu bara va slask, och halt . Men det va skönt. 

Varför ska det alltid vara sånt meck med sömn ?
Ett tag, när jag hade som värst sömnproblem, landade jag ändå i det hela och accepterade läget, jag stressade inte upp mig. Men nu, får jag panik igen när det klyddar. 
Börjar genast tänka på hur trött jag kommer va nästa dag, hur jobbigt det kommer bli på jobbet, ja osv. 

Men kom igen ! 
Jag är något av ett proffs när det kommer till att klara sig på lite sömn, jag har liksom lärt mig hur man gör. 
Ändå knackar paniken på ovh gör det ännu jävligare. 

Disskuterade med en som jag känner, för hon va så trött, för hon hade bara sovit 7 timmar den natten, hon visste inte hur hon skulle klara av dagen och va rädd att hon skulle somna på jobbet.
7 timmar... Det är juh otroligt mycket !

Jag älskar att sova, verkligen, jag älskar att sova, men jag har väldigt svårt för det. 
Dock har jag mina perioder också när jag kan sova i flera dygn, men då beror det oftast på att jag är sjuk eller att kroppen bråkar lite extra för mig ..

Vad gör DU när du inte kan sova ?
 
 
#1 - Katrina

När jag inte kan sova brukar jag väcka mannen för lite rajraj...

Svar: Helt klart bästa idén ju 😁👍🏻
Mela