Mela

Frallan Åke

Att ha en Fransk Bulldog är inte alltid det lättaste i livet alla gånger .Han är en supermysig hund alltså inte det jag säger , och hans söthetsfaktor slår ut tom dom hårdaste ”jag-tycker-inte-om-hundar-hjärtan” ..

Men detta med att träna honom är lite av en utmaning.Nu har jag legat lite på latsidan då jag inte orkat men jag kör lite kortare pass på promenader .Han lär sig väldigt lätt och är positiv och nyfiken till alla uppdrag , han är juh en fralla.

Men nu till problemet…

Ett litet BRA eller Duktig kille får min spattiga fralla att krypa ur skinnet av glädje och helst ska han ha alla tassar i luften samtidigt för nåt annat vore juh helt galet…
– Åååååå matte jag Älskar dig, jag älskar livet , jag älskar att sova, tv, bada, våran soffa,gosedjur, mat, DIG matte, fåglarna som sjunger, barn, gräset under mina tassar, blommor, skor, MTV, bollar, sa Jag att jag äskar dig Matte ?!?

Det lilla focus som man hade hittat är som bortblåst i samma veva Jag berömmer honom och trots dom stora parabolerna till öron så hör han INGET.

Så jag funderar på att införskaffa en Klicker som hjälpmedel, för då slipper jag använda min röst som tydligen är Damp-Utlösande ..

Tur han är söt alltså ..

 
#1 - Hundar - ocensurerat

Den uppsynen den lilla herren har är bara helt underbar!!
Hoppas du uppdaterar om hur det går med honom så vi får höra

Svar: Det ska jag absolut göra ... Ska försöka bli lite bättre på träningen nu , hoppas hälsan håller sig på min sida och orken :)
Mela