Mela

Dagens Goda Gärning...
Ja, igår ställde jag upp på en människa jag inte alls känner.
Men ett hjälp via FB förde oss samman helt enkelt.
Hon hade en hund som hade opererats och antagligen fått nån komplikation och kunde nu knappt röra sig.
Så jag packade in henne och hennes hund i bilen och vi åkte till Veterinären.
Många som svarade på hennes " hjälp " sa att hon skulle ta taxi eller bussen, ja det va allt möjligt ..

Fick nu på kvällen ett meddelande på FB där hon tackade så mkt för hjälpen..
Det värmer verkligen hjärtat ...
Och allt gick bra och vovven mådde nu lite bättre.

Varför är vi så rädda att hjälpa varandra, eller människor vi inte direkt känner ?
Jag fick några meddelanden från folk i samma grupp som tyckte det va helt galet att hjälpa någon man inte känner.. Men varför?
Iaf kändes det bra i mitt hjärta att en sån liten sak som skjuts kunde underlätta för någon annan.