Mela

Tyst Kvinna !
Efter jobb begav jag mig till VC då rösten inte va tillbaka och kroppen i allmänt va lite påverkad av det hela.

Summan av hela besöket och efter undersökning va att jag har en stämbandsförlamning på höger stämband. Mekaniken som styr hela det högra stämbandet är alltså förlamat.
När stämbanden inte fugerar som dom ska kan man inte prata eller sjunga. Man kan inte heller skratta som vanligt eller hosta. Och försöker man ropa på någon så kommer det mest ett väsande ljud som skär i öronen ibland. Vad som sen kommer som en biverkning är ju att andningen så klart blir påverkad, eftersom det " dåliga stämbandet " stänger en del av luftvägen. Så när jag anstränger mig nu så låter jag lite som en gammal skördetröska som har sett sina bästa dagar.. 

I morgon ska jag ringa röntgen och ska in på en sån så fort som möjligt.
Hon trodde dock inte vi skulle hitta något där, vilket är bra, utan att det hela helt enkelt beror på stress och utmattning pga alldeles för dåligt med sömn och värken som ställer till det på många plan.
- Kroppen är finnurlig och säger till när man ska ta det lugnt , skratta hon fram
Ja jo, men jag som älskar att prata, detta är verkligen inte något som är lätt för mig nu när jag måste " vila " stämdbanden. 

Vi får helt enkelt se vad röntgen säger. 
Men som det verkar är det bara att ta det lugnt, träffa en talpedagog, höja medicineringen nu för min astma också som blir lite lidande av allt detta.

Är det inte det ena så är det de andra ......