Mela

Body Shaming

Var man än är, i verkliga livet eller på internet möts man av all denna anti-fläsk-propaganda.
Visst är det roligt att få upptryckt i ansiktet att vad du än gör BLI INTE FET och än värre, ÄR du redan FET så måste du går ner i vikt NU!

Tyvärr så är detta dagens verklighet. Så här rädda är alltså människor idag för att bli det totalt avskyvärda, hemskaste i världen, nämligen F E T !

Är det underligt att barn i 10-årsåldern bantar?

Är det underligt att unga flickor svälter sig sjuka? Nej det är det inte.

Varför är Sverige ett sånt jäkla fett-panik-land?

Jag är fet och jag mår bra..


Hur kommer det sig att folk är så rädda för att gå upp i vikt att de behandlar tjocka människor som att de vore pestsmittade och som att fetma är smittsamt? Hur kommer det sig att det finns människor som inte kan låta bli att uttrycka sitt äckel över andras kroppar om de är större än vad som idag anses normalt?

Minns att jag en dag var  inne på Gina Tricot i den stad jag bodde i för ett tag sedan, en affär där jag ofta handlar och då köper jag storlek M-L som sitter bra på mig för det mesta.

När jag och en vännina till mig står och kikar på en klänning så hör jag en tjej sucka bakom mig och kläcka ur sig

"Åh vad jobbigt att man inte kan be tjockisar flytta på sig, man måste ju ha respekt för de som är feta".
Varvid jag vänder mig om och ler mot tjejen, Det är ingen fara, jag har nämligen respekt för de som är korkade så jag kan flytta på mig".

Hur jäkla dum i huvudet får man vara?

Vad ger DIG rätten att se ner på MIG och tycka att jag är en sämre person på grund av min klädstorlek?

Låt oss vara lyckliga tjockisar utan att tala om för oss hur äckliga vi är, för i mina ögon så säger det mer om dig, än det gör om mig.