Mela

Det är jävligt mycket nu.. Okej ?sj
I Natt, när jag låg och försökte sova, så bloggade jag i mitt huvud.
Det blev en bra text, lång, och intressant. Och jag fick mycet positiv respons för den.

Men det va i mitt huvud.
I Natt
Nu när jag sätter mig framför datorn  och tänker - Nu ska vi skriva något som underhåller !
* blankt *
Skrivkramp..

Jag älskar som många av er vet att skriva.
Jag älskar att underhålla, reta upp er, och fånga er med mina texter.
Men just nu har jag väldigt svårt att få ner orden.
Ibland, har jag bra och viktiga saker att skriva om, men jag får inte ner det som jag vill.
Det blir bara en himla röra med bokstäver som inte alls bildar nån intressant mening, knappt rättstavade ord,

Har svårt att hitta känslan.
Svårt att få ner känslan.
Känslomässig Dyselexi ?

Förr eller senare släpper det nog.
Kanske släpper det när jag mår bättre.
Eller inte. 
Jag kommer försöka iaf.. 

Idag va det dags för besöket på ögonsjukhuset.
Maken va med som sällskap och stöd. 
Vi gick fel först men kom snabbt till rätta.
Långt besök..
Ögondroppar, bedövning, mer ögondroppar och sen nån gegga som färgade mina ögonvitor.
En lugn och pedagogisk läkare, som förstod att jag har ont och tog det lungt med mig och förklarade hela tiden vad han gjorde. Ja han pratade med mig lite som att jag va ett 8 årigt barn, och det kändes väldigt bra. 
Jag behövde det !

Jag har Glaskroppsavlossning.
Har ni hört nåt så tjusigt (!?!?)
Det i sig är inte farligt, men det är jobbigt , och när det gått så långt som på mig så finns det också en stor risk för Näthinneavlossning om man inte tar det lungt. 
Så nu har jag fått tre olika salvor, två olika ögondroppar, cortisonbehandling som ska pågå i två månader och en till dos med piller som jag inte minns va det va bra för. 
Och sen tips om en rengöring för ögonen. 

Och återigen så fick jag lyssna på en halv föreläsning om att jag måste ta det lungt.
Om jag inte vill bli blind.. 
Att Rosacean som spridit sej, och nu blivit jävligt illa, faktiskt speglar lite hur jag mår inombords.
Lyssna på kroppen, det måste man när man börjar bli gammal.. Ja han fick även in att jag börjar bli gammal i föreläsningen 

Många av er tjatar om att jag ska ta det lungt, varva ner lite.
Och ni tror säkert jag inte lyssnar, men det gör jag, tro mig, för denna resa nu med skov, har slitigt väldigt mycket på mig. Både psyskiskt och fysiskt.

Jag glömmer bort saker väldigt lätt.
När jag kör från jobb till dagis, kommer jag på mig själv, med att jag glömt vägen till dagis.
Jag är trött jämt, och fast jag är så trött, så kan jag inte sova riktigt. Dock vissa dagar, kan jag sova dygnet runt, då kan jag sova massa men ändå inte känna mig pigg .
Ja ni ser, alla dom tecknerna för klassiskt utmattningssyndrom. 

Varför tjatar du hela tiden om detta ?!?
För att det fortfarande är massa människor som snackar alldeles för mycket skit, och som inte alls verkar förstå. Dom är så uppslukade i sitt, och i sig själva, och blir irriterade och arga för att jag och resten av familjen kanske just nu inte riktigt hinner höra av oss eller ses.
Hinner är iom lite fel ord att använda, vi skulle självklart hinna, men helt ärligt, vi vill kanske inte jämt heller, för det är jävligt mycket här som vi behöver lägga energin på.. Okej ?